Hvor ofte har du personalmøte med dine ansatte i din butikk eller ditt spisested?
Hvordan utnyttes møtet?
Har dere en fast agenda?
Har dere fokus på kundeservice og kundereisen under personalmøtet?
Får du dine ansatte til å løfte blikket opp fra de dagligdagse utfordringene og inn i mulighetens landskap?
Personalmøtet er en arena som har et stort potensiale for å skape en UNIK BEDRIFTSKULTUR!
Mange av de ansatte møter hverandre kun i døra ved vaktskifte eller jobber på ulike dager. Mange ansatte jobber ikke tett i tett med daglig leder. Noen av de ansatte er kanskje bare på jobb en kveld eller to i uka. Personalmøtet er tidspunktet der du kan samle de ansatte om EN felles agenda.
Ofte brukes personalmøter til å diskutere operative og konkrete utfordringer i hverdagen. Kanskje brukes møtet til å snakke litt sosialt, ut over jobb og andre ganger kanskje det er snakk om meny endringer, sesongens kolleksjoner eller nyheter på vei inn. Noe som er viktig og nyttig informasjon å dele.
Men hvordan kan du benytte anledningen til å inspirere de ansatte til å gjøre en god, felles innsats for din bedrift?
Det er mange "oppskrifter" på et godt personalmøte. Det aller viktigste er nok å faktisk ha satt seg noen mål for møtet. Hva skal vi få ut av møtet, ut over å informere de ansatte. Hva skal jeg, som leder, sitte igjen med etterpå og hva skal vi, som team, sitte igjen med,
Har du en utarbeidet strategi for din bedrift er det fint å henge personalmøtet på knagger fra strategien. Ta en avsjekk på hvor vi ligger an. Har du ikke en strategi - kanskje nettopp personalmøtet er en fin arena å innhente innspill til din nye strategi - så de ansatte kan være med å forme den.
Hva med å sette av litt bestemt tid på personalmøtet til å snakke om Kundereisen? Hvordan jobber dere for å optimalisere denne? Hvordan opplever kundene deres dere? Hva mener de ansatte dere gjør som er bra, og hva kan dere bli bedre på? Ta med de ansatte på en reise inn i kundenes opplevelse. Ta på dere kundebriller sammen og se på hva dere kan optimalisere.
Ved å inkludere de ansatte inn i bedriftens satsninger og sette noen felles målsetninger vil møtet bli både informativt og inspirerende. De ansatte bør gå ut igjen av møtet med nytt mot, ny energi og vøre inspirert til å gjøre sin beste innsats på jobb neste dag.
UTBYTT PERSONALMØTENE - BESTEM DEG PÅ FORHÅND HVA DERE SKAL FÅ UT AV MØTET ALLE SAMMEN!
Ønsker du eksterne øyne inn i din bedrift og på ditt personalmøte? Ønsker du kanskje noen som kan belyse kundereisen med et annet perspektiv? Ta gjerne kontakt - jeg bistår gjerne.
Tlf: 99225542
Mail: post@overensutvikling.no
Hva er Kundereisen? Kundereisen er dine kunders opplevelser og følelser fra start til slutt sett fra deres perspektiv. Hvorfor er det viktig å sette fokus på kundereisen? Fordi alle grep du gjør for å forbedre reisen kan være avgjørende for en vellykket bedrift. Ønsker du kundene skal velge deg? Da må du skape en så fantastisk kundeopplevelse du kan! I denne bloggen vil jeg belyse ulike temaer, alle med fokus på å forbedre kundereisen! Jeg håper du blir inspirert til å optimalisere din bedrift.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Har Coronakrisen økt anerkjennelsen av butikkmedarbeidere?
Den 12.mars ble store deler av i Norge stengt, og folk ble bedt om å holde seg hjemme. Butikkansatte er blant dem som måtte jobbe under co...
-
Kombinasjonen av online- og offline-handel representerer et vekstpotensial for aktører i varehandelen, men også store utfordringer. I jungel...
-
Den 12.mars ble store deler av i Norge stengt, og folk ble bedt om å holde seg hjemme. Butikkansatte er blant dem som måtte jobbe under co...
-
Hvilken opplevelse gir du dine kunder? Hva leverer du utover de varene kunden ønsker? Har du et bevist forhold til hvor på opplevelsesbr...
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar