Den 12.mars ble store deler av i Norge stengt, og folk ble bedt om å holde seg hjemme. Butikkansatte er blant dem som måtte jobbe under corona-krisen. Det fordi de har en samfunnskritisk stilling som vi er avhengig av i krisetider.
En samfunnskritisk stilling!
Hvor mange kunder tenkte på dette før Corona-krisen??
Mange kunder tar de ansatte i butikkene for gitt.
Veldig mange medarbeidere, spesielt i dagligvarebransjen, har følt på at det å jobbe i butikk kanskje ikke har noe stor status. Men her har det skjedd noe - under Coronakrisen fikk kundene øynene opp for hvor viktig jobb alle butikkmedarbeidere faktisk gjennomfører hver eneste dag.
Opp i alt som har vært vanskelig så er dette noe vi må ta med oss videre som positivt fra denne krisen!
Tilbake til "Normalen" - hvordan holde på anerkjennelsen?
Samfunnet er på vei til å normalisere seg, sakte med sikkert.
Hva kan du og dine ansatte gjøre for å holde på anerkjennelsen?
Vi må sørge for at kundene husker hvor viktig nettopp du er for ditt lokalsamfunn! Vi må passe på at vi heller ikke tar kundene for gitt - vi må sørge for at de får en helt topp opplevelse av handelen hos nettopp deg, hver eneste gang. Da vil kundene fortsette å se den viktige jobben som blir gjennomført i alle butikker og på alle spisesteder.
Hvordan gjør vi det?
Vi ser på kundereisen fra A til Å. Hva opplever kunden hos meg og hvordan sørger jeg for at alle mine ansatte til å levere topp service hver eneste dag.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar