I følge en nyere undersøkelse gjennomført i USA foretrekker over 80% av generasjon Z å handle i fysiske butikker og ca 73% sier at de liker å oppdage nye produkter i butikkene. Dette gir de en mulighet til å koble av sosiale medier og være tilstede "nå".
Undersøkelsen viser at selv om denne generasjonen er født i den digitale alderen så er shopping en måte å "logge av" på.
Hvem er generasjon Z? De som er født i midten av 1990-årene frem til ca 2010. Dvs de som er mellom 10-25 år i dag.
Hva betyr dette for de som driver butikk? At butikkens uttrykk og opplevelse må friste de unge til å oppdage deres varer. Det er ikke slik at sosiale medier og netthandel tar over all handel så lenge vi klarer å tilby noe som frister og er spennende. De unge VIL gjerne handle i din butikk.
Les mer om undersøkelsen her:
https://www.cnbc.com/2019/09/17/gen-z-shopping-habits-can-fuel-a-brick-and-mortar-resurgence-report-says.html?fbclid=IwAR1eWLaQl4pfLPOV5-g6k1Vb0tf8c_-uqYPsxpuNwoWGfxKmmkNzHc5sCaQ
I følge en nyere undersøkelse gjennomført i USA foretrekker over 80% av generasjon Z å handle i fysiske butikker og ca 73% sier at de liker å oppdage nye produkter i butikkene. Dette gir de en mulighet til å koble av sosiale medier og være tilstede "nå".
Undersøkelsen viser at selv om denne generasjonen er født i den digitale alderen så er shopping en måte å "logge av" på.
Hvem er generasjon Z? De som er født i midten av 1990-årene frem til ca 2010. Dvs de som er mellom 10-25 år i dag.
Hva betyr dette for de som driver butikk? At butikkens uttrykk og opplevelse må friste de unge til å oppdage deres varer. Det er ikke slik at sosiale medier og netthandel tar over all handel så lenge vi klarer å tilby noe som frister og er spennende. De unge VIL gjerne handle i din butikk.
Les mer om undersøkelsen her:
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar